Solution : MyLab Spanish with Pearson eText -- for Hoy día: Spanish for Real Life Vols 1 & 2 (multi semester access) Test Book
29.99$
Category : Higher Education
MyLab Spanish with Pearson eText -- for Hoy día: Spanish for Real Life Vols 1 & 2 (multi semester access) by John T. McMinn, Austin Community College Nuria Alonso García, Providence College
Table of Contents
VOLUME 1
Capítulo 1 En la universidad
Tema 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás?
Vocabulario Saludos y despedidas
Gramática 1 Deciding how to address people: Using tú or usted
Gramática 2 Describing yourself and others: Introduction to ser and estar
Tema 2 ¿Qué hay en el salón de clase? ¿Cuántos estudiantes hay?
Vocabulario En la clase
Gramática 1 Saying what there is: Gender and number of nouns, the indefinite article, and hay
Gramática 2 Saying how many: Numbers from 0 to 100
Tema 3 ¿Cómo es la universidad?
Vocabulario En el campus universitario
Gramática 1 Specifying people and things and describing them: The definite article and adjectives
Gramática 2 Saying who it is: Subject pronouns and the verb ser
Tema 4 ¿Te gustan tus clases? ¿Qué dice el profesor/la profesora?
Vocabulario Los cursos universitarios y frases útiles
Resumen de gramática
En la vida real En el centro de estudiantes internacionales
Hoy día
Lectores de hoy Estudiar en el extranjero
Reading strategy Recognizing cognates
Voces de la calle Señas de identidad
Listening strategy Anticipating content
Escritores en acción Una consulta
Writing strategy Identifying your audience
Capítulo 2 Después de clase
Tema 1 ¿Qué día? ¿A qué hora?
Vocabulario Mi horario
Gramática 1 Describing your schedule: Time and the days of the week
Gramática 2 Saying where you are: The verb estar
Tema 2 ¿Qué te gusta hacer después de clase?
Vocabulario Las actividades diarias
Gramática 1 Talking about your activities: Regular -ar verbs
Gramática 2 Asking questions: Question formation
Tema 3 ¿Adónde vas?
Vocabulario Lugares cerca de la universidad
Gramática 1 Indicating location: Prepositions of place and contractions with de
Gramática 2 Saying what you are going to do: Ir, contractions with a, ir a + infinitive
Tema 4 ¿Adónde te gusta ir los fines de semana?
Vocabulario Los pasatiempos
Resumen de gramática
En la vida real En la Cámara de Comercio
Hoy día
Lectores de hoy Moda global
Reading strategy Guessing meaning from context
Voces de la calle Centros sociales comunitarios
Listening strategy Identifying the main idea
Escritores en acción Tu perfil en Internet
Writing strategy Brainstorming.
Capítulo 3 En familia
Tema 1 ¿Cómo es tu familia?
Vocabulario Los familiares
Gramática 1 Saying whose it is: The possessive adjectives
Gramática 2 Describing relationships: The verbs tener and venir
Tema 2 ¿Cómo pasas el día?
Vocabulario Un día típico
Gramática 1 Describing your daily activities: Regular -er and -ir verbs
Gramática 2 Describing people: Idiomatic expressions with tener
Tema 3 ¿Qué haces los sábados?
Vocabulario Más pasatiempos
Gramática 1 Talking about your activities: The verbs hacer, salir, poner, traer, ver, and oír; and
thepersonal a
Gramática 2: Talking about what you do with friends and family: Pronouns used after prepositions
Tema 4 ¿Cómo es?
Vocabulario El aspecto físico y el carácter
Resumen de gramática
En la vida real En el Centro de Servicios Familiares
Hoy día
Lectores de hoy Publicidad en español
Reading strategy Skimming
Voces de la calle Crecer en una familia hispana
Listening strategy Listening for specific information
Escritores en acción Retrato de familia
Writing strategy Visualizing your topic
Capítulo 4 En casa
Tema 1 ¿Cómo es tu casa?
Vocabulario La casa y los muebles
Gramática 1 Giving your address and other information: Numbers above 100
Gramática 2 Negating: Indefinite and negative words
Tema 2 ¿Cómo es tu cuarto?
Vocabulario Los muebles y los colores
Gramática 1 Describing: Using ser and estar
Gramática 2 Making comparisons: Comparatives
Tema 3 ¿Cómo pasas el día?
Vocabulario Más actividades diarias
Gramática 1 Talking about your daily activities: Stem-changing verbs
Gramática 2 Describing how you do things: Adverbs
Tema 4 ¿Te gusta tu barrio?
Vocabulario El barrio y los vecinos
Resumen de gramática
En la vida real En una agencia de bienes raíces
Hoy día
Lectores de hoy La música, ¿símbolo de identidad?
Reading strategy Predicting content
Voces de la calle Educadores de hoy
Listening strategy Anticipating what people say
Escritores en acción Un correo electrónico informal
Writing strategy Using conventional phrases and logical organization
Capítulo 5 Los fines de semana
Tema 1 ¿Qué haces los sábados?
Vocabulario La rutina diaria
Gramática 1 Describing your routine: Reflexive verbs
Gramática 2 Saying what you do for each other: Reciprocal verbs
Tema 2 ¿Qué te vas a poner?
Vocabulario La ropa
Gramática 1 Pointing out people and things: Demonstrative adjectives and pronouns
Gramática 2 Saying what you intend to do: Using reflexive and reciprocal verbs in the infinitive
Tema 3 ¿Te estás divirtiendo?
Vocabulario Una fiesta
Gramática 1 Describing what people are doing at the moment: The present progressive
Gramática 2 Making plans and setting the date: Months and dates
Tema 4 ¿Qué tiempo hace?
Vocabulario El tiempo y las estaciones
Resumen de gramática
En la vida real En el Servicio de Protección al Menor
Hoy día
Lectores de hoy Pronóstico del tiempo
Reading strategy Using standard formats
Voces de la calle Mi gente, mi herencia
Listening strategy Listening for words of the same family
Escritores en acción Confirmación de una visita
Writing strategy Sequencing actions
Capítulo 6 En Internet
Tema 1 ¿Qué aplicaciones informáticas usas?
Vocabulario Los procesadores de texto
Comprehension strategies: Recognizing cognates and Using standard formats.
Repaso 1 Expressing the verb to be: Ser, estar and hay
Repaso 2 Naming and describing people and things: Articles, nouns, and adjectives
Repaso 3 Saying how many: Numbers
Repaso 4 Making comparisons: Comparatives
Tema 2 ¿Qué es la red??
Vocabulario Los sitios web y las búsquedas
Comprehension strategy: Skimming
Repaso 1 Saying what people do: Conjugations of -ar, -er-, and —ir verbs
Repaso 2 Requesting information: Question formation
Repaso 3 Saying what people have: Tener and tener expressions
Repaso 4 Saying what people do: Verbs with irregular yo forms
Tema 3 ¿Qué hacemos en Internet?
Vocabulario Usos de Internet
Comprehension strategies: Anticipating content and Guessing meaning from context.
Repaso 1 Saying where you go and what you are going to do: Ir, ir a + infinitive
Repaso 2 Indicating whose it is: Possessive adjectives
Repaso 3 Pointing out which one: Demonstratives
Repaso 4 Saying what people do: Stem-changing verbs
Tema 4 ¿Con quién te comunicas?
Vocabulario Las comunidades en línea, los blogs y los foros
Comprehension strateys: Identifying the main idea
Repaso 1 Saying what people do for themselves: Reflexive verbs
Repaso 2 Saying what people do for each other: Reciprocal verbs
Repaso 3 Describing what is happening: The present progressive
Repaso 4 Describing how: Adverbs
Solution : MyLab Spanish with Pearson eText -- for Hoy día: Spanish for Real Life Vols 1 & 2 (multi semester access) Test Book , John T. McMinn, Austin Community College Nuria Alonso García, Providence College
Comments
Post a Comment